
Rádi bychom vás pozvali na nový zkrácený vzdělávací kurz, který jsme připravili jako kompaktní variantu našeho ročního kurzu. Kurz je rozdělen do tří akreditovaných modulů, přičemž každý z nich pokrývá klíčová témata case managementu. Moduly byly navrženy tak, aby poskytly účastníkům praktické i teoretické základy pro efektivní práci s klienty. Kurz je ideální pro ty, kteří se chtějí rychle seznámit s hlavními oblastmi case managementu a získat cenné nástroje pro svou praxi.
Zkrácený kurz je sestaven ze 3 modulů:
(7 vzdělávacích dnů/celkem 56 výukových hodin)
Case management – koordinovaná podpora
Číslo akreditace: A2024/0232-SP/PC/VP
Forma: Prezenční
Rozsah: 16 vyučovacích hodin
Termín: 14., 15. 3. 2025, 9:00-17:00
Lektorský tým: Mgr. et Mgr. Tereza Brunerová, PhDr. Petr Vojtíšek PhD., Ing. Mgr. Matěj Lejsal PhD., Mgr. Martin Žárský, Mgr. Alžběta Bártová Ph.D., Mgr Michala Peškeová, Mgr. Katarína Sedlárová PhD.
Anotace: Vzdělávací modul je úvodem do case managementu jako způsobu koordinované podpory především v sociální práci. Je určen zejména pro sociální pracovníky, ale i zdravotníky, úředníky a další profese, kteří se věnují nebo budou věnovat komplexní práci s případem, a u kterých je zapotřebí koordinovat spolupráci více subjektů a zdrojů podpory.
Seznamuje účastníky s konceptem case managementu a osobou case managera. Věnuje se klíčové terminologii a možnostem přístupu ke case managementu vzhledem k podmínkám. Vysvětluje principy, hodnoty, cíle a funkce CM. Objasňuje kompetenční profil case managera.
V další části vzdělávací modul účastníkům poskytuje teoretický a praktický rámec pro budování (především na místní úrovni) funkční sítě pro účely aplikace metody case managementu. Seznamuje s principy vytváření praxe v oblasti týmové spolupráce a síťování, která je založena na poznání skutečných potřeb a skutečných možností pomoci, tj. Evidence-based practice.
Kurz je teoreticky a prakticky orientován. Seznamuje s terminologickým a teoretickým rámcem case managementu, charakterizuje profil case managera, nabízí znalosti z oblasti budování i rozvíjení týmu a síťování. Značnou část výuky představuje rozvoj dovedností case managera, praktické ukázky, práce s kazuistikami a diskuse.
Fáze case managementu v praxi
Číslo akreditace: A2024/0233-SP/PC/VP
Forma: Prezenční
Rozsah: 24 vyučovacích hodin
Termín: 3.-5. 4. 2025, 9:00-17:00
Lektorský tým: Mgr. et Mgr. Tereza Brunerová, Mgr. Alžběta Bártová Ph.D., Mgr. Michala Peškeová
Anotace: Case manager potřebuje pro profesionální výkon své práce dobrý základ ve formě znalostí a dovedností. S využitím svých kompetencí dokáže case manager implementovat požadované intervence k úspěšnému vyřešení problémů klienta, vyhodnotit výsledky péče i reakce na ni, a následně je promítnout zpět do praxe.
K jednotlivým fázím case managementu se vztahují činnosti, které case manager vykonává. Depistáž jako počáteční fáze procesu zahrnuje aktivní vyhledávání klientů s potřebou case managementu. Posouzení potřeb je fáze procesu, která zahrnuje ucelenou systematickou analýzu životní situace a vyjasnění příčin problému. V rámci této fáze zdůrazňujeme nezbytnost komplexního hodnocení potřeb klienta, věnujeme se motivům ostatních aktérů podílejících se na podpoře a pomoci klientovi. Následuje plánování a zprostředkování pomoci v case managementu. Fáze monitoringu sleduje naplňování plánu pomoci, obstarává potřebné informace, v případě potřeby redefinuje stanovené cíle. Monitoring je předpokladem hodnocení a evaluace posuzujících mimo jiné efektivitu výdajů a adekvátnost opatření. Advocacy je nedílnou součástí case managementu a case manager ji uplatňuje v každé fázi procesu poskytování podpory. Přestože se konkrétní použité strategie a prováděné postupy mohou lišit, advocacy zajišťuje přístup orientovaný na člověka.
Manažerské dovednosti v case managementu
Číslo akreditace: A2024/0231-SP/PC/VP
Forma: Prezenční
Rozsah: 16 vyučovacích hodin
Termín: 16., 17. 5. 2025, 9:00-17:00
Lektorský tým: PhDr. Petr Vojtíšek PhD., Mgr. Vlasta Svitáková MBA, Mgr. Martin Žárský
Anotace: Vzdělávací kurz se zaměřuje na manažerské dovednosti potřebné pro plánování, koordinaci, rozhodování a vyhodnocování v případu klienta. Představuje nástroje plánování, evaluace a hodnocení rizik, zadávání úkolů a delegování. Seznamuje s komunikačními technikami vhodnými pro různé typy lidí a skupin, s důrazem na argumentaci a vyjednávání.
Vysvětluje principy fungování a metody vedení multidisciplinárního týmu, včetně řízení porad. Objasňuje metody měření efektivity práce týmu a metody, jejichž prostřednictvím lze redefinovat cíle a poslání práce týmu v reakci na jevy a potřeby klientů na něž svou činnost zaměřuje. Věnuje se možnostem udržení a rozvíjení motivace.
Kurz je praktický, a především nácvikově orientovaný. Účastníci si mohou ve cvičeních jednotlivé nástroje a techniky vyzkoušet.
Po absolvování modulu se účastníci orientují v základní problematice managementu v kontextu CM.
Pro koho je kurz určený?
- VŠ, VOŠ – v oboru sociální práce a v dalších oborech podle §110 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách
- vedoucí pracovníci, pracovníci v manažerské, řídící funkci
- zdravotníci
- úředníci
Místo konání: Michelská 1/7, 140 00 Praha 4 – Michle, Domov Sue Ryder - místnost Oáza
Čas: 9:00-17:00
Forma: prezenční
Cena: 17 150 Kč
Minimální počet účastníků: 10
Kontaktní osoba: Mgr. Katarína Sedlárová, PhD.
E-mail: case.management@sue-ryder.cz
Telefon: 774 377 014